Regrete


Incep sa regret ca i-am oferit lui Traian basescu votul meu de incredere! Nominalizarea lui Emil Boc in functie de premier mi se pare cu totul nepotrivita pentru tara si, probabil, extrem de oportunda pentru PDL. De ce? Imaginea lui Boc este oricum compromisa, prin urmare, Boc nu este altceva decat un tap ispasitor in capul caruia sa se sparga toate nemultumirile romanilor. Emil Boc nu este capabil sa indeplineasca o asemenea functie, iar acest lucru s-a vazut cu prisosinta in ultimul an.

Fiind pe picior de plecare am apucat sa urmaresc cu au mers negocierile intre presedinte si partidele politice. Am avut senzatia ca acestea nu au fost altceva decat o continuare a campaniei electorale. Traian basescu bate apa in piua cu vointa poporului roman. Ei bine, vointa poporului roman nu este deloc unitara, si faptul ca Basescu este presedinte se datoreaza unei diferente de doar 70.000 de voturi, ceea ce inseamna ca discursul lui Basescu nu are substanta. Nici alegerile legislative din 2008 nu au aratat deloc ca vointa poporului roman ar fi aceea de a fi condus doar de PDL. Prin urmare, trebuie sa recunosc ca Traian basescu greseste amarnic. Amarnic pentru noi, nu pentru el.

Sincer, speram intr-o oarecare maturitate a lui Traian basescu. Chiar daca varianta cu Crin Antonescu premier nu putea avea sorti de izbanda, lucru ce mi se pare normal pana la urma, credeam ca presedintele va numi un premier independent pe placul liberalilor. Nu a facut asa, si denota, din nou, ca nu este un presedinte echidistant.

In aceste conditii salut optiunea PNL-ului de a ramane in opozitie. Cred ca este solutia cea mai buna. Sper sa nu existe, insa, neintelegeri si ssciziuni in partid.

Victoria lui Basescu incepe sa-mi lase un gust amar.

18 răspunsuri

  1. Este primul strigat in pustiu?
    Te felicit ca ai reusit repede sa te lamuresti de focul de paie care te-a ghidat spre optiunea basescu (am preluat de la tine cu b mic). Am eu explicatie pe blog de ce a reusit sa va suceasca mintile base.

  2. Eu stiam in urma cu cateva zile ca asa va fi ca in incapatanarea lui nu va ceda nimic altor partide. Era evident ca va alege un PD-L-ist prim ministru, si vei vedea ce va urma…Pacat de cei 5 mil care l-au votat, acum cred ca vor deschide ochii si vor vedea cine este cu adevarat presedintele. Te invit la mine pe blog, am deschis si forum si la categoria societate vei avea posibilitatea sa-ti exprimi parerea.

  3. Stai linistit. Acesta este abia inceputul. Numirea lui Boc nu reprezinta doar numirea unui premier pentru linistea Presedintelui ci si o sfidare adusa Parlamentului, care a demis pe acest personaj nevertebrat dar demagog.

    Doamna Udrea va avea un minister updatat, nu de alta, dar prea nu a avut acces la bani cand s-a ocupat doar de Turism.

    Inca mai rad pe sub mustati cei care nu pot sa creada ca Basescu poate sa devina un dictator. Eu ii invit sa citeasca despre viata si faptele lui Vladimir Putin. Si vor vedea acolo modelul urmat de domnul Basescu.
    Prognozez arestarea unui mogul (care dintre ei?) si cumintirea celorlalti. Dar astea pentru anul 2010….

  4. @ Adrian, te vizitez imediat. Pregateste o bere 🙂

    @Bogdan Duca

    Basescu are tendinte autoritare, nu neg asta. Tind sa cred totusi ca nu are un plan bine stabilit pentru a deveni dictator. E doar un politician cu „mana de fier”, extrem de incapatanat si, se pare, prea putin interesat, pana la urma, de binele romanilor.

  5. Sa multumim din inima anticomunistilor! …Vai de steaua noastra!

  6. știu că probabil voi fi crucificat virtual pentru asta, dar mie nu mi-a lăsat chiar așa o impresie proastă Emil Boc. Nu este un expert în economie, iar asta s-a văzut în unele legi puțin inspirate (precum cea a impozitului forfetar) dar măcar a avut curajul de a lua măsuri necesare, deși foarte puțin populare (salarizarea unitară, legea pensiilor). oricum am lua-o, e omul de sacrificiu, asta e clar

  7. Nici eu nu salut deloc numirea lui Boc si continuitatea in privinta unor nume controversate. Boc este onest insa asta nu-l face un prim-ministru bun, cum nu ar fi nici tata Marghioala din Cucuieti care nu a furat in viata ei niciun ou. Restul, madam Udrea&co. nu vor face decat sa puna paie pe foc certaretilor. Ce fericire o fi acum pe la antene ca au ce toca inca 5 ani!
    Stii bine cat l-am sustinut in campanie, insa ceea ce se intampla nu era pe lista mea de mos’ Craciun.
    Deocamdata inca imi spun ca a fost Raul cel mai mic. Crin si Geoana nu sunt genul de persoane care sa merite sustinerea mea. Insa si increderea mea in Basescu are limite…

  8. Nici mie nu-mi plac numele alea. Nu-mi place Udrea, Nu-mi place Berceanu, Nu-mi place hmm cred ca nici Videanu. Am zis ca nu-mi place Udrea ? Frate mai laaaasa-neeeee !! Cu Udrea. A, da.. nu-mim place udrea, era sa uit.

  9. Ah Dane, Dane, dar ce repede ai inceput sa regreti… nici nu s-a uscat cerneala semnaturilor pe procesele verbale fraudate si pe buletinele de vot false… si deja avem regrete…

    Oare pana in 2014 ce vom face?

    Dan C.

  10. Desemnându-l iar pe Boc, Băsescu n-a recurs decât la o nouă demonstraţie de forţă. La o nouă probă de cinism. Vrea să le demonstreze celor care l-au dat jos pe micuţ prin moţiune de cenzură că li-l bagă din nou pe gât. Cu coasă cu tot. Băsescu e un tip răzbunător şi ahtiat după puterea totală. Sigur că l-a ales pe Boc şi pentru a lua, prin el, măsurile discreţionare pe care le plănuieşte. Pentru a-şi impune dominaţia şi a-şi cimenta regimul despotic. Noroc că există un adevărat Lider al Opoziţiei, care i se opune cu demnitate: Crin Antonescu! Mare boală trebuie să aibă Ciuruitorul pe el!…

  11. @Dan – Consoleazate ca nu esti singurul care regreta si ca exista regrete si la case mai mari.
    Compromisuri la inceput de drum

    @Florin Matei -P. Claudel spunea „Exista un lucru infinit mai odios decat ipocrizia, si anume, cinismul.”

  12. @Deceneu: Domnu Turturica. Excelent, excelent. O veritabila casa mai mare. Nu pot sa zic decat… superb, superb! Va fi o distractzie, va fi un mishteaux pana in 2014….

  13. Eu, sincer…nu regret . Nu cred ca ar fi fost timpul pentru noi experimente. 🙂 Si daca tot s-a vorbit de un premier independent , a oferit cineva, cumva, vreun nume?

  14. Ce spuneai că ai făcut? I-ai dat lui băsescu votul tău de încredere? Am citit despre regretele tardive, dar mi-aş dori, chiar după consumarea faptului, să îmi traduci sintagma „vot de încredere pentru băsescu”. Mereu mi-am dorit un argument raţional pro băsescu, care nu merită, după părerea mea, nici măcar majuscula numelui.

  15. Eu nu inteleg urmatorul lucru… „Votul de incredere pentru Basescu”. Nu vreau sa jignesc, dar mi se pare un lucru extrem de naiv sa votezi cu Basescu, crezand ca…ceva…(ceva-ul ala sa fie chiar ceva bun). Inteleg votul negativ, vine X, ii uraste pe PSD mai mult decat pe PDL, sau invers si voteaza cu alalalt…dar din incredere?

  16. băsescu a vrut guvern politic. acum îl avem. după alegeri apele s-au liniştit, iar oameni care l-au trîntit pe boc în septembrie, acum l-au votat, adică vreo 30 de parlamentari peste cît se aştepta. faptul că greii partidului au luat ministere dificile şi nu au pus marionete în funcţii (s-a vorbit, o vreme, de ipoteza asta) e un lucru bun. înseamnă că îşi asumă politica pe care au de gînd să o facă în viitor. cu bune şi cu rele. în linii mari, îmi place guvernul ăsta. iar faptul că îl avem pe oprea la apărare este o concesie suportabilă.
    eu sper să se ţină de cuvînt şi să-i dea drumul cu reformele. dacă vor avea succes se vor credibiliza. dacă nu, pdl-ul va fi îngropat. eu sînt optimist.

  17. Uite o opinie liberă de media: dacă ai votat cu Băsescu (şi eu am făcut- o) în mod conştient atunci trebuie că nu ai iluzii că ai ales pe un principiu al calităţii – e drept că Băsescu e cameleonic, prieten alternativ al lui Becali si Patapievici, al Homosexualilor şi al credincioşilor, antiinterese personale dar…..
    Ei bine, opinia publică e critică şi faţă de Boc. Total nejustificat. Boc e muult mai educat faţă de mulţi oameni politici. Are studii, era profesor univ. fără intervenţia politicului. Dar de ce nu ne place? Pentru că nu efotogenic, pentru că e scund. Mai gravă decât numirea lui Boc, care a fost numit pt că poate fi sacrificat şi pentru că poate administra minimal situaţia de criză financiară, e numirea foştilor, Udrea, Videanu, Berceanu, mahări grei, moguli de carieră.

    Dar ce dubioase sunt comentariile de mai sus, oamenii sunt atât de partizani în politică, e tare ciudat cât de mult pot unii să creadă în partide care oricum sunt mizere şi antinaţionale, empiric vorbind :D. Interesant de analizat fenomenul…

Lasă un răspuns

