„Vorbe (mult prea) grele” pentru democratie


Citesc cu stupefactie ultima postare a lui Victor Ciutacu: „Dacă mai aud pe cineva cu grija noastră faţă de soarta românilor de la Chişinău, îl scuip între ochi! E valabil şi pentru cei care propăvăduiesc necesitatea democratică de a da unora care tăiesc în afara graniţelor dreptul de a decide soarta celor care trăiesc înlăuntrul aceloraşi graniţe”.

Cu alte cuvinte ar trebui sa ma rusinez de faptul ca studiez in afara tarii si ar trebui sa nu am drept de vot, pentru ca alti domni care castiga binisor de pe urma manipularii mediatice sa poata decide cum vor ei. Bine, atunci cum ramane cu democratia?

Voi folosi „vorbe usoare” ca sa inteleaga si dl. Ciutacu. DEmocratia implica drepturi, printre care dreptul de a vota dupa propriia constiinta si nu dupa interesele domnului Voiculescu, dar si obligatii, cum ar fi obligatia de a accepta decizia majoritatii. Or, in 6 decembrie, decizia majoritatii a fost aceea de a-l alege pe Basescu drept presedinte, si nu pe Mircea Geoana.

Si oare romanii din diaspora sunt chiar asa de securisti, hoti, curvari precum ne indeamna sa credem domnul Ciutacu? Eu ma indoiesc. Dimpotriva sunt de parere ca romanii din diaspora gandesc mult mai lucid decat multi romani din Romania. Mai mult, romanii din diaspora au o gandire de dreapta, in timp ce multi romani din tara au o gandire de stanga. Romanii din diaspora s-au obisnuit sa-si poarte singuri de grija, in timp ce multi romani din tara asteapta ca interventia statului sa le garanteze letargia. Romanii din diaspora nu sunt supusi de zile intregi la manipulari mediatice cu filmulete contrafacute, in timp ce multi romani din tara aud doar placa asta de dimineata pana seara. Romanii din diaspora au batut uneori drum lung pentru a pota vota, in timp ce multor romani din tara le-a fost greu sa mearga 5 minute pana la sectia de votare unde erau repartizati.

Iata deci, ca romanii din diaspora merita sa voteze, merita sa se implice in mersul tarii, cu atat mai mult cu cat o buna parte in economia Romaniei din ultimul timp s-a bazat pe banii trimisi in tara de catre „capsunari”. Inteleg frustrarea unei infrangeri, dar nu inteleg de ce domnul Ciutacu incearca sa invrajbeasca romanii intre ei. Discursul lui MIrcea Geoana avea in centrul sau conceptul de unitate! Atunci cum poate un sustinator al acestui discurs sa invrajbeasca romani impotriva romanilor?

Sper ca macar acum, dupa alegeri, presa romaneasca sa se trezeasca din somnul constiintei si sa inceapa sa informeze, caci pana acum am avut parte mai mult de dezinformare. DEsigur, ca un roman din diaspora pot observa acest lucru, mult mai greu pentru un roman din tara care nu are alta alternativa decat Realitatea si Antenele.


36 răspunsuri

  1. La urma urmei, si nervozitatea de moment oglindeste caracterul unui om. Inteleg dezamagirea domnului Ciutacu. Probabil toti de la INtact se vor alege cu o scadere de salar si prime.
    Si totusi, unde ar fi fot Romania fara milioanele de euro pe care „capsunarii” le-au bagat in tara?

    La suparare, dl Ciutacu uita mult prea multe lucruri.

  2. Da, uite chiar acum cateva minute, la Antena 3, baiatul ala de e el invitat permanent la Sinteza zilei, spunea cu o zeflemea fantastica : ” … dar s-a ajuns la asta cand Basescu castiga niste alegeri cu 30.000 de voturi ale nu stiu caror romani din Italia ”

    Am injurat cu tot ce mi-a venit la gura. In primul rand, comunitatea romana din IT e MULT MULT mai mare, si multi mai multi romani au votat in tara aia, printre care si maicamea saraca. In al doilea rand, sau poate ca tot in primul rand, NU POTI sa vorbesti ASA , pe tonul asta, de niste oameni, de parca Ei NU AR AVEA DREPTUL, Ei NU
    SUNT ROMANI. Sunt buni astia de afaca cand se calculeaza PiB-ul si ”infuzia de capital” din afara , in spre romania, dar NU SUNT BUNI cand inclina balanta FARA sa fie bombardati in fiecare zi de televiziuni gen ANTENE, REALITATEA, sau chiar si B1 ( ca nu zic ca o fi unu sfant ) . Dacum nu sunt buni. Sa-i ardem pe rug ! Mama lor de capsunari prapaditi..

    Dane nu mai pot de draci.. Mi-a pus capac asta. ( mereu ii uit numele )

  3. Oare te referi la Valentin Stan?

    Iti dai seama cum ma simt eu, care studiez cu bursa de 6 ani in Italia si vin unii altii sa-mi spuna ca sunt hot, securist, curvar si ca nu ar trebui sa am drept de vot!!!

    • Radu Tudor. Mi-am adus aminte. Il stiu de pe vremea cand lucra la TVR si spunea ”buna ziua” si la GASTE, iar acum este el marele analist, si vorbeste cu o asa de mare scarba despre romanii din afara.

      EXECRABIL

    • Probabil o sa fac nota discordanta printre celelalte comentarii, insa eu sunt dintre putinii romani din diaspora care au votat cu Geoana. Sunt dintre cei care se enerveaza atunci cand se generalizeaza si se spune ca romanii din diaspora il vor pe Basescu. Eu nu il vreau! Am sperat pana in ultima clipa ca greseala nu se va repeta dupa 5 ani. Evident, am sperat degeaba. Dar asa a fost sa fie.

  4. mi-e scarba, pur si simplu!

    ce Dumnezeu sa mai comentez Dane cand astia vor sa ne puna pumnul in gura?

  5. Asa cum bine spui democratia implica drepturi printre care cel de a vota.
    Dar asa cum uiti sa spui implica si obligatii. Printre care si cea morala de a nu vota pentru altii.

    Mi se pare complet demagogic sa iti afirmi dragostea pentru tara si sa iti aperi cu tarie dreptul de a vota, dar ai ales sa pleci…

    Nu imi surade ca soarta sa imi fie votata de unii pe care votul nu ii afecteaza..

    Cum ar fi sa votam noi de aici pentru cum sa fiti tratatati voi romanii din diaspora? Poate mie care nu traiesc acolo mi se pare bun proiectul Italiei sa expulzeze toti borfasii, toti romanii fara acte, etc… Probabil ca majoritatii romanilor din italia nu li se pare bine.

    Cum ar fi sa votez EU de aici din Romania pt asta???

    Corect?

  6. Dane,

    Acuma… să nu-mi spui că a vota cu Băsescu înseamnă a vota cu ,,dreapta”.

    În rest, dincolo de exagerările lui Ciutacu există şi un sâmbure de adevăr.

    Apoi, nu cred că românii care nu au votat cu Băsescu nu au gândit ,,lucid”, cum îmi pare mie că reiese din comentariul tău. Nu mă pretind cine-ştie-ce ,,lucid” , dar crede-mă că eu sunt sătul de regimul lui Băsescu. Adică, printre alţii şi altele, de Elena Udrea, Blaga, Berceanu, Videanu, Ridzi, etc., etc…

    În încheiere, le-aş spune ceva compatrioţilor din Diaspora: sigur că aveţi tot dreptul să votaţi pe cine doriţi, dar nu-i stigmatizaţi pe românii care au votat anti-Băsescu. Nu dumneavoastră plătiţi taxele şi impozitele legiferate de regimul Băsescu, şi nu dumneavoastră sunteţi ameninţaţi să vă pierdeţii locurile de muncă – atât din sectorul bugetar cât şi din ,,privat” – din cauza incompetenţei guvernării PD.
    Sănătate!

    • Florine, eu nu stigmatizez pe nimeni.

      Si iti dau un citat din Robert Turcescu: „romanii din diaspora au sustinut aceasta tara prin banii pe care i-au trimis, datorita lor Romania nu a intrat in incapacitate de plata atatia ani, asa ca au si ei dreptul odata la cativa ani sa-si spuna parerea despre tara”. QED

      • Dane,

        Mi-aş permite să te rog ceva: nu-mi cita din Robert Turcescu. Ar fi prea mult pentru biata mea putere de înţelegere. Sper că nu te-ai supărat!

  7. Bravo lui Turcescu, si ii dau perfecta dreptate. Eu spuneam de Radu Tudor.. El a facut gestul urat. Oricum.. mi-a trecut.Deja m-am obisnuit sa aud ORICE de la niste oameni de pe acolo..

  8. nu mor caii cand vor cainii…..

  9. Oricat ar incerca sa se spuna ca noi cei din diaspora nu ar trebui sa votam mi se pare penibil. Total anti-democratic. Asta explica si gandirea de stanga prezenta inca masiv in Romania.

    Presedintele tarii reprezinta romanii de peste tot!!! Nu doar pe cei din Romania. Daca ati citi postarile mele anterioare ati vedea ca unul din motivele pe care l-am votat pe Basescu a fost atitudinea sa privind politica externa.

  10. :))))))))))))))))))))))
    Permite-mi sa rad, banii care i-au trimis diaspora in Romania au salvat tara din colaps.
    Se pare ca voi din diaspora sunteti mai dezinformati decat noi, sarantocii care nu ne uitam la OTV si sunam seara de seara sa o cautam pe Elodia.
    Te rog sa nu mi-o iei in nume de rau, nu fac referire la persoane ca tine Dan, tu ai luat-o prea personal ce a scris Ciutacu. Ce sa fac daca diaspora se cam amesteca si cu multi capsunari si lucratori in constructii.
    Eu cred ca trebuie sa privim pragmatic, PD-L nu e de drepta niciodata iar Basescu nici atat. Nu va mai imbatati cu apa rece si cu intoxicari.
    Asta cu salvarea Romaniei cu banii trimisi in tara a tinut in fiecare an drept vrajeala pentru fluctuatiile intentionate ale cursului de schimb. De fapt va furau pe voi cand veneati de sarbatori si va vrajea ca sunt prea multi bani in piata si de aceea scade cursul de schimb :))))))))))))).
    Permiteti sa rad, e cam ceva de genul ce a spus prim-ministrul suspendat Boc : „in septembrie sa inregistrat crestere economica, productia industriala a crescut fata de august”, normal in august sunt in concediu majoritatea producatorilor :))))))).
    Alta mai noua si mai buna: „a trecut punctul maxim al crizei in Romania, in noiembrie s-au inregistrat consumuri mai mari decat in octombrie” :))))))))). Normal, sa facut frig si se intuneca mai repede, e normal sa cresca consumul de gaze si curent, mai grea va fi factura de intretinere.
    Tare mi-e frica ca voi din diaspora puteti intradevar sa priviti mai liberi spre Romania, dar NU traiti aici sa puteti simti cum este.
    Imi pare rau daca am jignit cu ceva, dar m-am simtit facut un fraier care vrea comunism, ma scuzati. Presedintele votat de voi, din diaspora care vede bine, a distrus in 2009 IMM-urile din Romania cu impozitul forfetar raportat la un an cu crestere economica 2008. In 2009 peste 145.000 de companii din romania au intrat in insolventa sau si-au suspendat activitatea datorita acestui bir pentru strangerea de bani la bugetul de capmanie redirectionat apoi de ministri Ridzi &CO.
    Va asteptam de sarbatori acasa, deja incepe sa scada cursul de schimb, trebuie sa cumpere ieftin valuta de la voi acum pentru a o vinde scump dupa 1 ianuarie, asa se recupereaza invastitiile in campania electorala.

  11. Raman la ideea ca mai mult a deranjat FELUL cum s-a pus problema si cum s-a afirmat acest lucru. Discutiile de genul , sunt sau nu buni acei bani trimisi, e bine ca intra sau nu, cum e cu acel curs, e mult de vorbit si depinde din ce parte vezi lucrurile.

    A deranjat SCARBA cu care a fost spusa chestia asta. ATAT.

  12. Pentru voi, cei din diaspora: respect (adevarat, nu televizat) si multumiri din inima. Indiferent cu cine ati votat, va pasa de tara si de noi, cei de aici, si a fost un efort mult mai mare sa mergeti la vot (cunostinte ale mele dintr-un orasel din Italia s-au adunat – toata comunitatea romana, si au plecat cu masinile la Verona la vot; si nu era aproape). Nu luati seama la intoleranta si furia unora care nu merita sa va invoce macar.
    Va multumesc tuturor.

  13. @Dane, și toți ceilalți. Înțeleg că te-ai simțit jignit personal de afirmațiile lui Ciutacu, dar totuși, nu se poate, ca 138.000 de cetățeni români din străinătate să decidă soarta celor 20 de milioane de români de aici, care trebuie să suporte regimul lui Băsescu, să-i suporte mizeriile și toate mârlăniile. Eu nu vă neg dreptul la vot, foarte bine că îl aveți, oricum și l-au exercitat sub 10% din cei 2 milioane (minim) de români din străinătate, dar nu îmi spune te rog că voi din străinătate sunteți mai deștepți, mai de dreapta, mai cu moț, mai nu știu cum. Și noi ce suntem?

    Părinții mei au o firmă din anul 2001 și de mai bine de opt ani și-au achitat toate taxele și impozitele, însumând zeci de miliarde de lei, așa cum au făcut-o și alții. Prin impozitele lor plătite aici. Muncind și consumând aici.

    Alții au plecat să căpșunească, cum urât se spune. Și au trimis și ei miliarde de Euro în România. Dar unde era să le trimită? Sau i-a obligat cineva să o facă? Nu i-a obligat nimeni. N-au făcut-o din patriotism, te asigur. Pe când părinții mei și cu mine, care sunt salariat în această țara, suntem obligați să îi întreținem regimul lui Băsescu, ăla pe care ni l-ați făcut voi cadou acum, pentru că altfel legea ne încadrează în diferite categorii ale răspunderii contravenționale și infracționale. Pe când pe cei de acolo, Doamne iartă-mă, dar nu îi obligă nimeni să trimită niciun leu aici.

    În altă ordine de idei, dl. Adrian Barbat are perfect dreptate. Pana-una alta, România nu e o diasporă, românii nu sunt evreii după anul 70 d.Chr. Aproximativ 20 de milioane trăim aici, și noi îl suportăm pe Băsescu și regimul lui odios. Care a distrus mii de firme, a trimis mii de oameni în șomaj prin politica lui nenorocită, iar după 1 ianuarie va urma un adevărat dezastru economic prin scumpiri de prețuri și majorarea inevitabilă a TVA-ului.

    Dar despre asta oamenii înțeleg mai puțin, pentru că mă rog, în Italia nu sunt probleme de genul acesta. Sau nu în măsura aceasta.

    Și eu m-am săturat de diaspora. Stați acolo, fraților. Votați-l pe Berlusconi, votați-vă politicenii acolo, ați plecat, duși să fiți. Dar nu veniți acuma brusc așa, să vă dați deștepți, de dreapta, occidentali. Că dacă mă uit într-un autocar al Atlassib-ului, văd numa cocalari și curve, să avem pardon. Deocamdată nu prea văd doctoranzi în fizică atomică.

    Vă admir că ați plecat. Vă mulțumesc că trimiteți bani aici, dar nu mi-i dați mie, îi dați familiilor voastre. Nici nu trebuie să mi-i dați mie, că nu vi i-am cerut. Dar nu ne decideți voi nouă aici soarta.

  14. Dane,

    Chiar crezi ca cei pe care doreati sa-i puneti in fruntea tarii erau mai buni?
    In ultimul an si in Italia s-au inchis zecii de mii de IMM-uri. Peste tot in lume s-a intamplat asta. Este drept ca Romania a gestionat cel mai prost criza si guvernul Boc a fost o definitie a incompetentei. Dar Mircea Geoana nu a venit cu o solutie mai buna. A venit cu solutia unui premier marioneta format din ministri ca Orban, MItrea, Andronescu, Mazare etc.

    Cat priveste cugetarile tale referitoare la romanii din diaspora….sunt perplex. M-ai lasat fara cuvinte si asta nu se intampla des. S-a intamplat pentru ca nu ma asteptam la o asemenea atitudine din partea ta.

    Dupa cum am mai spus, Presedintele unei tari ii reprezinta, in aceeasi masura si pe romanii din strainatate. Daca ne luam strict dupa prerogativele presidentiale, asta nu va afecteaza cu nimic bunastarea voastra, celor din Romania. Pentru aceasta a fost introdus uninominalul, prin care noi cei din strainatate alegem dintre candidatii care sunt propusi sa ne reprezinte in Parlament.

    Ca romani avem dreptul sa fim reprezentati de un Presedinte! Si eu tin mortis la acest drept! Noi romanii din diaspora am considerat ca acel presedinte ar trebui sa fie Basescu. Daca voi cei din tara erati, la nivel de global, atat de rasariti, voturile celor din diaspora nu mai contau.

    Voturile celor din diaspora s-au adaugat voturile celor din Tmis, Cluj, unde Basescu a obtinut procentaje mult mai bune decat Geoana.

    IN momentul in care Basescu in primul tur avea in jur de 3 milioane de voturi si restul candidatilor vreo 8 si toate fortele politice s-au coalizat impotriva lui Basescu dar nu au reusit sa-l invinga este o problema. Inseamna ca domnul Geoana nu a convins deloc, desi avea, de departe, prima sansa.

    Dupa cum am mai zis, democratia presupune si obligatii, printre care aceea de a accepta decizia majoritatii. IN momentul in care iti absolutizezi propria optiune politica ne indreptam spre dictatura, mai mult decat se indreapta Basescu.

  15. @Dan: Nu absolutizez nimic. Dar nu imi prezenta diaspora mai buna ca tara, ca nu e cu nimic mai buna. E doar mai chioara, tata… si am multe motive sa spun asta….

    Asa e, democratia presupune drepturi, dar si obligatii. Obligatii fiscale fata de tara diaspora are?

  16. IN afara impozitelor salariale, orice roman din diaspora are aceleasi obligatii fiscale ca si romanii din tara. Cine detine in proprietate o casa, trebuie sa plateasca impozit pe casa. La fel si cu terenurile.
    In ceea ce ma priveste, daca vin in tara si patesc ceva, pot sa mor linistit ca niciun spital nu m-ar primi pentru ca, desi sunt student plecat cu bursa, statul roman nu ma considera student. Prin urmare, ca sa pot sa fiu si eu asigurat intr-o oarecare masura cand vin in tara (mai ales pe timpul verii cand stau acasa 3 luni) trebuie sa-mi fac asigurare. Deci ar trebui sa platesc si CAS-ul.
    Prin urmare, si cei din diaspora au ob,igatii fiscale fata de statul roman.

  17. Lui Traian îi reuşeşte să ne dezbine şi să ne determine să ne urâm şi din pricina scrutinului. Toate spiritele sunt gata de aprindere, şi Ciutacu şi toţi. Nu există diferenţe notabile între români. Suntem vai de capul nostru cu toţii.

  18. Romanii din diaspora nu sunt interesati de noi ,au avut alte promisiuni ,multi dintre ei au plecat demult si nu stiu despre ce e vorba,cei din Republica Moldova aveau nevoie sa circule in U.E.
    Categoric suma inteligentei pe suprafata Romaniei se afla intr-o drastica scadere. Prostia la romani dateaza de ceva vreme dar in ultimul timp devine plenara in modul de actiune al concetatenilor nostri .Pentru trei portocale si un kilogram de zahar sau pentru o bere la pet, ei voteaza pe oricine si orice. Romanii nu au excelat niciodata la capitolul simt civic. Dar parca in ultimul timp se lasa mult prea usor incalecati de catre mai marii zilei. Daca maine ar avea loc un referendum in care Basescu sa propuna transformarea oficiala a Romaniei intr-o dictatura personala, va garantez ca acel referendum va trece. Sindromul „Tatucului” inca otraveste spirite intr-o tara care refuza cu obstinatie modernizarea. Acesta este presedintele pe care il merita aceasta tara. Betivan, degraba palmuitor, violator si curvar din cand in cand. Calitati suficiente pentru romani…

  19. @daniela: bravo. ai dreptate. problema este ca se perverteste mentalul colectiv la maxim, transmitandu-se la de o generatie la alta ideea ca un vot se da doar daca exista contraprestatie, imediata si materiala, aka portocale, bani, ulei, faina, zahar, ciocolata, o caciula. dar asta doar cei din romania. in spania le da 25 de euro. a se verifica informatia. pentru ca desigur, cei din diaspora, sunt occidentali si de dreapta si asa au vazut ei ca se procedeaza si acolo cand sunt alegeri. spaniolii si italienii primesc si ei una alta.

    @dan: nu e chiar asa cu obligatiile fiscale, nu e deloc asa. eu nu laud statul roman, dar nu poti pune semnul egal intre banii trimisi de capsunari si cei care stau aici si muncesc, platesc si asa mai departe. ca aceia nu sunt obligati a da niciun leu, pe cand eu sunt. sa platesc cadoul vostru.

    • Când spui cadoul vostru nu îi jignești doar pe românii din diaspora, ci și pe restul de aproape 5 milioane de oameni care l-au votat pe Băsescu. Dacă e să mergem pe logica ta, pot și eu la fel de bine să acuz Moldova (nu aia de peste Prut) că mi l-a dat pe Geoană și PSD-ul lui care au ieșit de la guvernare aruncând țara în criză 🙂

      În orice caz pentru un om care a votat cu un diplomat mi se pare jenant să te legi de românii din diaspora într-un mod atât de dur.

  20. Oameni buni, daca faceti o retrospectiva a „mitei” electorale, din comunicatele oficiale ale Ministerului de Interne reiese ca cele mai multe astfel de cazuri i-a avut in centru pe cei din PSD in judetele din MOldova!!!! Prin urmare, lasati-o mai moale, ca PSD a folosit mult mai mult metoda asta crezand ca poate castiga.

    S-a inselat. Votul de duminica este exact dovada ca romanul nu se mai lasa castigat cu un pachet de tigari sau o bere la pet. Prin urmare PSD nu cred ca va mai avea un presedinte de mult timp de acum incolo.

  21. Trist ca am incaput sa ne ciuruim intre noi romanii, sa cautam vinovatii fara vina, de parca suntem cei mai mari dusmani. Fiecare e sigur ca alegerea lui e cea mai buna si e foarte bine sa fie asa. Eu am incercat sa gasesc o explicatie a rezultatelor si sustin asa :
    http://adrianbarbat.blogspot.com/2009/12/iacta-alea-est-caesar-zarul-este.html

  22. orice mecanism se strica daramite un om;
    lucru sigur Ciutacu nu a fost,nu este si (poate stie si el de ce)
    nu poate fi un mecanism…

  23. Raman la ideea ca DACA Basescu era atat de URAT de populatie pe cat s-a preconizat in ultimii 3 ani pe la TV ( stiti la ce televiziuni ma refer ), el nu ar fi trebuit sa treaca de 40 % in vecii vecilor. Si aici incluzand mita electorala si votul acelora care ORICUM il votau si daca o omora pe masa !

    Toata lumea vorbeste de mita Electorala. Am sa spun de fata aia care vine ea pe la Sinteza Zilei, si de data asta, a pus problema intr-un mod inteligent : PSD-ul vorbeste de MORALITATE, si contesta moralitatea cumpararii voturilor cand se stie ce se intampla in Moldova ? De mita PSD-ului cine vorbeste ?

    La care tipul de la PSD a spus : Pai da, da de la PDL a fost exagerata.

    A, deci de data asta Ei au furat mai bine. Asta e de fapt problema celor de la PSD.

    Unde sunt cele 22 de procente ale lui Antonescu pe care MANDRU le lua el asa ca o bucata de branza si i le dadea lui Geoana ? Unde sunt procentele lui Becali si UDMR ?
    Pt ca daca am fi calculat dupa calculele lor, Geoana ar fi trebuit sa castige detasat DACA MACAR JUMATATE din acele procente ale celorlalti, ar fi votat cu el. Sa zicem ca restul nu vota cu Basescu.. stateau acasa.

    Si am mai auzit un lucru interesant. CU CAT se iesea mai mult la vot, cu atat Basescu avea electorat mai mare. De Ce ? Pt ca pur si simplu nu puteau pune stampila pe PSD.
    Nu ca il iubeau pe Basescu.

    Sunt de acesi parere cu Dan, PSD-ul nu va mai pupa mult timp presedinte, si pot sa pariez ca urmatorul presedinte va fi LIBERAL ( PNL )

  24. cred că se acordă prea multă importanță unor asemenea elucubrații. e o țară liberă (sort of) și fiecare poate să creadă și să scrie ce vrea, mai ales la el pe blog. într-o lume în care există societatea pământului plat sau gol pe dinăuntru, victor ciutacu se încadrează perfect în peisaj

  25. S-ar putea ca mulţi să fie dezamăgiţi, dar cei de la INTACT nu vor avea scăderi de salarii şi ştiu ce spun. De la bun început jurnaliştii de la Antena 3 au fost impotriva lui Băsescu şi n-au ascuns-o, dar n-are de-a face atitudinea lor editorială cu scăderea salariilor s-au chestii d-astea, ei sunt acolo ca să facă bani, iar postul TV de ştiri chiar face bani, este pe profit.

  26. Hmm, singurul lucru onorabil pe care-l mai poate face ciutacu este un sepuku difuzat in direct, la o ora de maxima audienta . Insa, ma-ndoiesc ca-i va reusi , pt ca …un slugoi… nu prea cred ca stie ce-i aceea onoare si demnitate de cetatean a unei tari. Dreptul la vot al cetatenilor romani e dat de lege , asa ca frustrarile si manifestarile unora pe aceasta tema sunt mai mult decat penibile . Daca ar fi iesit geoana cu siguranta nu ar mai fi fost aceasta discutie. Dar, cum n-a iesit, de ce sa nu cautam tapi ispasitori , acolo unde ….pe altii ,cu adevarat bun-simt, nici nu i-ar fi dus gandul ?

  27. MA GANDEAM CA VREI SA STII TU SAU ALTII CARE VOR CITI CUM A INVINS TRAIAN BASESCU COMUNISMUL.IATA CUM:
    TRAIAN BASESCU a fost racolat de Securitate in 1973, pe cand era elev al Institutului de Marina intocmindu-i-se dosarul personal nr. 3990/09-11-1973
    Pana la terminarea studiilor in 1976 a fost colaborator al lucratorilor din Directia a IV- a de Contrainformatii Militare. (A nu se confunda cu Directia a III-a de Contraspionaj! )
    In vara anului 1988, TRAIAN BASESCU a fost retras temporar de la Anvers pentru a participa la un instructaj care a durat doua luni si s-a desfasurat la Scoala de ofiteri MI de la Baneasa. Ghici de ce ?

    THEODOR STOLOJAN, responsabil pentru conturile tovarășului Nicolae Ceaușescu. Membru al nomenclaturii.

    – EMIL BOC, șef al UTC la Cluj

    -SILVIAN IONESCU, lider marcant al PD-L, șeful Gărzii de Mediu, șeful pentru Europa Occidentală al DIE (Securitatea externă) după 1985. Vlad Georgescu,directorul Europei Libere, a fost asasinat în 1988. Paul Goma și alți dizidenți anticomuniști au fost în aceea vreme tința încercărilor de asasinat ale Securității. Membru al nomenclaturii.

    -MIHAI RĂZVAN UNGUREANU, șeful SIE, a fost înainte de 1989 membru supleant al CC al UTC. Membru al nomenclaturii.

    Ultimii pe listă cu voia dumneavoastră Cristian Preda (propagandist PCR și membru de vază al partidului), Rodica Culcer, IT Morar, Traian Ungureanu și alții ca ei. Propagandiști și activiști de partid.

    Am înfrânt! Comuniștii strigă Jos Comunismul!
    ASTA ATI VOTAT PENTRU NOI!

  28. @ Daniela

    Daca ati fi avut bunavointa sa citit macar opiniile mele despre aceasta problema, ati fi contatat cu surprindere ca am scris un articol in care am facut o radiografie mult mai exhaustiva a parcursului securist al lui Traian Basescu. Si intre timp nu am scris nicio retractare a celor scrise acolo, deci raman valabile.

    Sa nu uitam insa de barna din ochii notri, si sa nu uitam de MIrcea Geoana, a carui tata a fost general de securitate si nici fiul nu a fost ingeras.

Lasă un răspuns

