6 decembrie 2009. Alegeri prezidentiale


Astazi este o zi importanta pentru Romania si pentru romani. Chiar daca cei mai multi dintre noi sunt scarbiti de politica romaneasca in general si de campania electorala in ultimile 2 saptamani in particular, va indemn pe toti sa mergeti la vot, sa va exercitati acest drept, caci daca nu o faceti, este posibil sa voteze altii in locul vostru. Aceasta nu este o frica paranoica ci, in multe locuri, o realitate deplorabila. Asadar mergeti la vot! Eu voi pleca in cateva minute. Cei mai multi aveti o sectie de votare in apropierea voastra!

Ca un preambul al alegerilor, va propun o grafica comparativa a prezentei la vot in turul intai si in turul doi pe parcursul ultimlor ani. Preiau aceasta grafica de pe un blog care merita citit. Eu voi prelua doar grafica, intrati pe blog pentru a putea citi si o analiza scurta referitoare la fiecare tur de alegeri din 1990 pana astazi!

Dupa cum se vede, in ultima vreme, turul doi a atras mai putini alegatori la urne, ceea ce este oarecum explicabil. IN pofida acestui grafic, se pare ca in Republica Moldova, prezenta la vot a fost mult mai mare in turul doi decat in turul intai, ne informeaza hotnews.ro. Sper sa se intample la fel si in Romania.

In ceea ce priveste exit-poll-urile care vor aparea pe parcurusul zilei, propun sa nu le luam prea in serios. Oricum pana pe la ora 14 va conduce detasat Geoana, apoi balanta se va echilibra. Cred ca diferenta dintre invingator si invins va fi de mai putin de 1% ceea ce inseamna ca este posibil ca si exit-poll-urile de la ora 21 sa nu fie valabile.

Update 1: Mi-am exercitat si eu dreptul cetatenesc de a vota, chiar daca pentru asta a trebuit sa-mi petrec pe drum cam 2 ore. Am votat la una dintre sectiile speciale din Roma, amenajata la Accademia di Romania, Piazza Jose de San Martin nr. 2. Daca vreu cetatean din Roma citeste acest blog si nu stie unde sa voteze, il indemn sa mearga la Accademia di Romania. Sunt amenajate acolo 2 sectii de votare. Una la parter, in sala de conferinte si una le demisol in sala de expozitii.

La pra 11:30 ora locala cand am votat eu nu era coada, desi romanii veneau sa voteze. Posibil spre seara sa fie coada, asa ca va indemn sa va grabiti si sa nu lasati votul pe ultima suta de metri.

Aflu de pe Hotnews.ro ca la ora 13:-00 prezenta la vot a fost de 24%, in comparatie cu 20% cat a fost in primul tur la aceeasi ora. Lucru imbucurator.

Upate 2: De pe Mediafax aflu cateva rezultate exit-poll, conform carora Mircea Geoana s-ar afla pe primul loc. „Potrivit informaţiilor de la ora 12:00, Mircea Geoană – 52,5%; Băsescu – 47,5% sau Geoană – 51%; Băsescu – 49%. „Optimismul” cifrelor depinde de sursă”, informeaza Mediafax. Nimic anormal pana aici. Este siut ca electoratul PSD se prezinta mai de dimineata la vot. Faptul ca diferenta intre Geoana si Basescu este atat de mica, cred ca este un semn bun pentru sustinatorii lui Traian Basescu, caci candidatul lor va castiga mult teren dupa-masa si seara.

Upate 3: La ora 16:00 prezenta la urne continu sa fie cu aproximativ 4 procente mai ridicata decat in primul tur la aceeasi ora. Pana la ora 16:00 votasera 40,1% din cetatenii cu drept de vot.

Pe la ora 14:00 am primit un mesaj pe numarul de Vodafone RO in care mi se prezentau rezultatele celor 4 exit-polluri de la ora 13:00. IN corpul mesajului nu imi apare niciun numar ca sa pot identifica expeditoru. Eu votasem deja de mai bine de 3 ore. Probabil ca mai multi abonati Vodafone au primit astfel de mesaje pe care eu, sincer, le consider manipulare. Dupa cum ziceam, in nicio tara civilizata nu apar exit-poll-uri in mijlocul zilei, ci doar dupa inchiderea urnelor.

Lasă un răspuns

