Evenimentele din Timisoara, provocate premeditat de PDL (de Axente Indrei)


In urma unei discutii (intotdeauna) constructive pe care am avut-o in aceasta dimineata cu Dan, am fost rugat sa va expun cateva lucruri in legatura cu incidentele din ultimele zile ale campaniei electorale:

Am fost prezent marti la adunarea organizata de PNL, PSD si FDGR din Piata Operei si va pot confirma faptul ca manifestatia “spontana” nu a fost deloc spontana si deloc masiva (am auzit ca unii lideri PDL afirmau faptul ca ar fi fost vreo 2000 de contramanifestanti). In primul rand al contramanifestantilor se aflau vreo 20 de lideri locali ai PDL (din care personal cunosc 3-4) si vreo 20 de membri ai factiunii dure din galeria Politehnicii Timisoara (pe care ii cunosc personal). Asa ca mitul Revolutionarilor care au iesit in strada pentru mine este nul. Mai mult in urma meciului de aseara dintre Poli si Ajax am avut o discutie cu unii membri din galerie care mi-au spus ca au fost ademeniti cu cate 50 ron pentru a participa la contramanifestatie si sa genereze conflicte cu fortele de ordine sau cu participantii la mitingul PSD-PNL. De mentionat e faptul ca cei prezenti acolo sunt ceea ce in limbajul stadioanelor se numeste “hooligans”(care n-are nicio treaba cu “golanii” din 1989). Ei vin la meciuri doar cu scopul de a provoca suporterii adversi, fortele de ordine si cauta scandalul cu orice pret. Nu va aduce aminte genul acesta de manipulare de perioada de dinainte de 1989? Oameni adementi la diferite adunari pentru a-si aclama Presedintele, oameni invatati cum sa ridice pancartele si cum sa silabiseasca frumos numele Presedintelui?. Oare pentru ce au luptat oamenii la Revolutie? Eu unul cataloghez gestul (de campanie, oportun sau neoportun puteti adauga voi) al PSD-ului si PNL-ului ca fiind exprimarea suprema a libertatii castigate prin Revolutie.

In al doilea rand imi voi indrepta atentia catre problema filmuletului controversat. Ce e cert e ca filmul e real. Experitza primita (nicio alta experitiza in istoria INEC nu a fost acordata in doar 2 zile, iar unii sustin chiar ca ar fi imposibil ca o expertiza sa fie realizata  atat de rapid) de “inlacrimatul Presedinte” nu contesta veridicitatea faptelor ci doar faptul ca filmul a fost prelucrat digital. E si normal…Caseta originala nu a intrat in posesia nimanui, tot ce a fost difuzat pana in momentul de fata este prelucrat in format broadcast ca sa poata sa fie difuzat pe posturile de televiziune. Chiar Stolojan aflat aseara la o emisiune de pe Antena 3 a recunoscut ca Basescu a trimis pentru analiza o copie a copiei originalului. Cat despre provenienta filmului….eu ma indoiesc de faptul ca ar fi o “arma secreta” a PSD-ului; Geoana chiar a refuzat sa comenteze incidentul (poate fi o strategie de campanie). Ipoteza mea, chiar daca poate fi considerata conspirationista, este ca filmul a fost lansat de serviciile secrete, al caror sprijin Basescu l-a pierdut inca de anul trecut. Cauza principala a pierderii serviciilor este faptul ca Basescu a incercat sa se debaraseze de anumite persoane incomode in vederea alegerilor de anul acesta. Cea de-a doua cauza este faptul ca in lipsa de resurse financiare Basescu a umblat tocmai la salariile (nu neaparat nemeritate) oamenilor din servicii si parchete.

Inchei prin a va spune ce i-am spus si lui Dan: NU sunt sustinator al PSD-ului, cu atat mai putin a lui Mircea Geoana, dar il voi alege pentru ca macar daca au mintit, au mintit frumos. Geoana si Antonescu ne propun un guvern Johannis, Basescu ce ne propune? Anti-comunism? De ce nu a promovat legea lustratiei in 2004 asa cum a promis? Stiti cine ar fi fost principala victima a legii? (Da, si Iliescu…). M-am saturat ca Presedintele MEU sa vina din 2 in 2 ani…sa planga….sa se planga….sa se disculpe….sa planga…sa planga…si din nou sa planga. Daca vreau o telenovela sunt destule pe alte posturi de televiziune. Daca pot schimba postul din telecomanda, eu voi merge la vot pentru a schimba ceva din stampila….sau macar voi incerca.

P.S. Cat despre restul manifestatiilor spontane din tara…am o intrebare, sper logica. Cand au avut timp manifestantii sa-si procure print-uri si mash-uri cu “Timisoara suntem cu tine”?…Si una si mai buna…sa spunem ca au avut timp….dar parca era 1 Decembrie, Ziua Nationala, magazinele erau inchise…le-au facut manual?…Curat, Murdar…

Lasă un răspuns

