Succesele Romaniei – Dacian Ciolos comisar european


Sunt obosit. Am avut o zi foarte grea. Am reusit sa deschid calculatorul doar acum seara. DIncolo de toata murdaria campaniei electorale am gasit si o stire care m-a bucurat, si anume numirea lui Dacian Ciolos in functia de comisar european pentru Agricultura. Nu credeam ca se va intampla asta. Credeam intr-un blat facut in favoarea Irlandei. Credeam ca Irlandei i-a fost promis acest post pentru a face lobby pozitiv cetatenilor irlandezi pentru a vota la referenum in favoarea tratatului de la Lisabona. M-am inselat.  Cred ca acesta este un succes al Romaniei, un succes al diplomatiei romanesti si, trebuie sa recunosc, un succes al lui Basescu. Stiu, sustinatorii coalitiei anti-basescu imi vor sari in cap. Dar acesta este adevarul.

Am avantajul de a fi neutru acum. Nu-l sustin nici pe Geoana, nici pe Basescu, din simplul motiva ca, pentru mine, intre cei doi nu exista un rau mai mic. Sunt doua rele la fel de mari.

Desigur, aceasta numire a venit intr-un moment cheie pentru Romania: campania electorala. Cu siguranta, aceasta numire va fi instrumentalizata electoral (poate a fost deja dar since rnu am apucat si nici nu am chef sa citesc toate site-urile de stiri si de campanie ale candidatilor). Si, din nou, vorbind obiectiv, mi se pare mult mai normal sa instrumentalizezi in scoprui electorale o astfel de numire decat un film care poate fi (sau chiar este dupa cum multi au demonstrat) o facatura.

Sa facem un bilant al ultimelor doua zile. Coalitia anti-Basescu ataca printr-un film indoielnic. Basescu contraataca printr-o numire europeana. AVANTAJ BASESCU as zice. Mare avantaj! Cred ca rezultatele din 6 decembrie s-au jucat in aceste 2 zile. Sustinatorii lui Basescu pot sufla usurati. Coalitia anti-Basescu s-a sabotat singura.

Reiterez faptul ca, din punctul meu de vedere, singura parte negativa acestui film este reactia lui Basescu de la realitatea TV, care, de fapt, a justificat lovirea atunci cand esti injurat. Daca toti am face asa, cred ca jumatate dintre romani ar trebui sa fie la spital :).

Sa ne bucuram totusi de numirea lui Dacian Ciolos. Avand un comisar european la agricultura poate se va misca ceva si in agricultura romaneasca. Banuiesc ca accesarea unor fonduri europene pentru agircultura este acum mai accesibila. Sa fie intr-un ceas bun!

Lasă un răspuns

