Mai există viaţă după Michael?


În dimineaţa zilei de 25 iunie am citit fugitiv presa şi am aflat că Michael Jackson murise la Los Angeles din cauza unui infarct. Mi s-a părut o ştire interesantă. Ca orice bun creştin am spus în gând „Dumnezeu să-l ierte” şi nu îmi imaginam show-ul pe care presa urma să-l facă. Am avut sumbra impresie că Michael Jackson este mai profitabil mort decât a fost în ultimii 15 ani.

Printr-o stranie întâmplare în acea noapte am fost într-un club din Timişoara. Am rămas mirat că aproape toată perioada cât am stat în club am ascultat doar melodiile lui Michael Jackson, desigur remixate astfel încât fetele să poată da lasciv din fund. În zilele ce au urmat jurnalele erau dedicat aproape în exclusivitate lui Michael Jackson. Chiar şi cazul Monicăi Ridzi a trecut în plan secund, fie şi numai pentru câteva zile. Orice aspect al vieţii lui Michael jackson a devenit o actualitate. Mijloacele s-au hrănit din ultima respiraţie a megastarului ca nişte veritabili vampiri ce nu se satură niciodată de sânge, un sânge mult prea cald pentru a nu scoate bani din el. Am impresia că „Naşii” mijloacelor de comunicare în masă au făcut un pact cu imoralitatea. Nimic nu le scapă caninilor lor însetaţi. Ei vorbesc chiar şi atunci când toată lumea ar trebui să tacă. În faţa morţii toată lumea ar trebui să rămână în tăcere, să asculte viaţa care se scurge pe lângă ei. Nu şi jurnaliştii. Ei nu respectă nici viaţa şi nici moartea. Totul este pentru ei un show din care iese banul, un ban ieftin pe care nimeni nu mai cere drept de autor. Fără să am o admiraţie deosebită faţă e Michael Jackson, mi-aş fi dorit ca megastarul să se trezească măcar pentru o zi şi să ceară dreptul de autor asupra propriei sale morţi. Toate trusturile de presa cred ca ar fi intrat în faliment!

Din câte am ctit, un număr de 12 persoane s-au sinucis datorită faptului că Michael Jackson a murit. Toate aceste lucruri mă fac să mă întreb dacă mai există viaţa după Michael? Existenţa vieţii de apoi nu mai are importanţă, pare-se, dar cred că mulţi ar fi capabili să se antreneze în discuţii filosofico-teologice din dorinţa de a stabili dacă există viaţă după MIchael? Sfârşitul lumii pe care exaltaţii îl prevăd pentru 2012 am impresia că s-a devansat şi a venit deja. Pentru unii, fără Michael, lumea nu mai are sens!

Michael Jackson era în criză financiară, moartea însă nu era în criză, după cum a remarcat Mircea Badea într-o emisiune. El dorea să mai scoată un ban din concertul de la Londra, iar acest lucru i-a adus moartea. Ceremonia de comemorare, pentru că nu o pot numi funeralii, a costat statul Los Angeles peste 2 milioane de dolari, bani pe care nu îi avea şi acum se face apel la donaţii pentru a acoperi uriaşa cheltuială. Pesemne că există viaţă după Michael, o viaţă în care oamenii sunt îndemnaţi să plătească datoriile megastarului, chiar şi pe acelea datorate morţii sale. În 2002, MIchael Jackson declara că moartea sa va fi cel mai mare show din lume. Cifrele spun că aşa a fost. Un show a căror cheltuieli trebuie să le suporte tot oamenii simpli.

Lasă un răspuns

