Un univers de descoperit


Încep să descopăr un univers nou şi fascinant! Mă aporpii tainic de el cu timiditatea unui neofit ce ştie că universul în care doreşte să îi va metamorfoza, direct sau indirect, Weltanschauung-ul străjuit habotnic de anumite tipare reductive. Depăşirea lor coincide cu ieşirea din peştera platonică şi generarea mirării artistotelice, punct din care izvorşte natural cugetarea şi reverenţa faţă de universul proaspăt întrezărit printre razele de lumină ce le emană. În euforia descoperirii, un moment de luciditate mă face conştient de faptul că nu îl voi putea cunoaşte niciodată în mod exhaustiv, ci doar frânturi din el. Mă mulţumesc şi cu atât.

Sunt, de asemenea, conştient de faptul că din punct de vedere teoretic nu aş avea nici un drept să scriu aceste rânduri, căci nu sunt şi, probabil, nu voi fi niciodată şlefuit în atelierele arhitecturii instituţionale, însă îmi asum responsabilitatea de a scrie întrucât nu intenţionez să creionez o teorie a arhitecturii, ci doar să recurg la metoda cathartică a mărturisirii pentru a împărtăşi celor interesaţi avalanşa de sentimente, simţirii, emotii şi trăiri ce m-au scos din peştere ignoranţei şi mi-au arătat un drum ce merită parcurs. Puseurile teoretice care vor încolţi ici-colo nu sunt altceva decât avatarurile formaţiei mele filosofice şi a încăpăţânării mele de a găsi mereu lianţi, adesea ilegitimi sau chiar inexistenţi, între particular şi universal.

P.S. Rândurile acestea le-am scris pe trenul de întoarcere dinspre Veneţia unde am vizitat Bienala de Arhitectură de acest an, evident, bucurându-mă de prezenţa unei persoane deosebite care m-a introdus în acest univers uriaş.

Lasă un răspuns

